מה זה פרופוליס ומה יתרונותיו בשימוש בכלבים וחתולים?

הפרופוליס או "bee glue" (דבק דבורים) מיוצר בטבע ע"י דבורים מייצרות דבש והינו מוצר מורכב המכיל קבוצות שונות של חומרים כימיים פעילים.
שמו מיוונית: "פרו " שמשמעותו הגנה ו- "פוליס" משמעותו עיר, "הגנה של העיר הדבורים" מכוון שתפקידו למנוע זיהומים שונים ונזק של הכוורת. בנוסף ידוע הפרופוליס כשומר על טמפרטורת הכוורת וכמתקן נזקים שונים העלולים לסכן את שלמות הכוורת ותפקוד הדבורים.
לפרופוליס הרכב שונה, בהתאם לאזור בו הדברים נמצאות וסוג הצמחים ולכן יש לו צבעים שונים כגון ירוק, חום, לבן ,צהוב או אדום.
למרות השינויים יש לכל סוגי הפרופוליס הרכב בסיסי של כ- %50 רסין (resin), 30% שעוות, 10% תמציות אתריות ארומטיות, 5% פולן ועוד 5% חומרים אחרים כמו מינרלים שונים
וחומרים אורגניים כמו חומצות פנוליות, פלבנודים ועוד.
התכולה הייחודית והמורכבת של הפרופוליס הופכת אותו ל"אנטיביוטיקה טבעית" ואפילו למוצר נוגד פטריות חזק ויעיל.

פרופוליס הוא חומר פעיל מוכר ובשימוש רב במהלך ההיסטוריה. פרופוליס מיוצר בטבע ע"י דבורים מייצרות דבש והינו מוצר מורכב המכיל קבוצות שונות של חומרים כימיים.
תפקיד הפרופוליס בכוורת הדבורים הינו של הגנה מפני חרקים, פטריות וחיידקים העלולים לזהם את הכוורת ואת הדבש. הדבורים מייצרים את הפרופוליס מצמחים ופרחים שבסביבה ובתהליך מורכב בונים אתו חלק מקירות הכוורת.
מכוון שמיוצר מצמחים, יש סוגים שונים של פרופוליס בהתאם למקום בעולם בו נמצאות הדברים המייצרות ובהתאם לכך משתנה התכולה הכימית שלו.
בעיקרון כל סוגי הפרופוליס הינם למטרות חיטוי, מניעת זיהומים, טיפול בזיהומים, אנטיאוקצידנט, נוגד דלקת ונוגד גירוי.
הפרופוליס הוא ללא ספק אחד המוצרים המפתיעים בשימוש ברפואת העם וברפואה האלטרנטיבית. כרגע, יש בעולם מחקרים בכוונה להשתמש בו כתרופה.

 

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שיעניינו אותך...

Open chat
היי, צריכים עזרה?
היי,
אני אסתר הבעלים של טבע וט
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן