סוגי ויטמינים לכלבים

תמונה של סוגי ויטמינים לכלבים

סוגי ויטמינים לכלבים: ויטמינים חיוניים ,לא חיוניים, מסיסי מים ושמן, חשיבות קלינית. ויטמינים הם קבוצה של חומרים כימיים נחוצים לתפקוד התקין של הגוף.
בדומה לאדם, כלבים חייבים ויטמינים בכמויות מזעריות להתפתחות ובריאות תקינה.
יש סוגי ויטמינים שונים, אך באופן כללי ובמבט הווטרינרי והטיפולי מתחלקים לקטגוריות שונות.
לפניכם, שתי הקטגוריות העיקריות של חלוקת הוויטמינים אצל כלבים.
תקראו ותבינו למה הוויטמינים חשובים, למה צריך להבין איזה סוג של ויטמין נותנים , למה לא כל הוויטמינים לכלבים זהים ולמה כדי להתייעץ עם וטרינר בטיפולים ארוכים.

 

סוגי ויטמינים לכלבים ויטמינים חיוניים ולא חיוניים אצל כלבים

בקטגוריה הראשונה, הוויטמינים לכלבים מתחלקים לוויטמינים “לא חיוניים” כי הגוף מייצר אותם גם אם לא יתקבלו מהמזון, ויטמינים “חיוניים ” שחייבים לקבל אותם מהמזון כי גוף הכלב לא יכול לייצר אותם.
יש לציין שיצור הוויטמינים בגוף אינו זהה בכל הכלבים וגם לא בכל גיל או תקופה בחיים. כלבים צעירים ובריאים יפיקו יותר ויטמינים מאשר כלבים חולים או מבוגרים.

מכוון שחלק מהוויטמינים “הלא חיוניים” מיוצרות בכבד או במעי, מחלות במערכת העיכול יגרמו להורדת היצור העצמי של ויטמינים אצל כלבים ולכן חשוב להעניק לכלבים טיפול חיצוני ע”י תוסף ויטמינים מתאים עד לחזרה לקו הבריאות, ויטמין קלסי לדוגמא זו הוויטמין C המיוצרת אצל כלבים בריאים בכבד או הוויטמין K וחלק מקבוצה B המיוצרות ע”י חיידקי המעיים בכלבים בראיים.

 

2. ויטמינים מסיסות במים או מסיסות שומן: חשיבות קלינית.

דרך נוספת חשובה לחלוקת הוויטמינים לכלבים היא לפי המסיסות במים או בשומן.
ויטמינים מסיסות במים הם קבוצת ה- B ו- ויטמין C והוויטמינים לכלבים המסיסות בשומן הם A-D-E-K
תכונה זאת של הוויטמינים לכלבים היא חשובה ביותר שקובעת את מסלול הוויטמין בגוף ויכולת ההחסנה.
ויטמינים מסיסות שומן נוטעות להתאכסן ולהצטבר בכבד וברקמות ועלולות לגרום לערלות יותר מהוויטמינים מסיסות מים המתפנות מהגוף יותר מהר דרך השתן.

 

סוגי ויטמינים לכלבים

מצד שני וברמה הקלינית חוסר בוויטמינים מסיסות שומן יראה מאוחר יותר כי קיים מחסן זמין של אותם ויטמינים בגוף הכלב לאומת חוסר בוויטמינים נמסות מים בו אין אחסון ולכן הסימנים הקליניים של אותו חוסר יראו מהר יותר.
בכלבים חולים במחלות כרוניות מתמשכות או סרטן רצוי לטפל עם ויטמינים בתקופות ארוכות כי יתכן יש פגיעה קשה של המערכת המטבולית והאנזימטית של אותם הכלבים.

לקבלת מידע על טיפול נגד פרעושים>>

סוגי ויטמינים לכלבים לסיכום המאמר

סוגי ויטמינים לכלבים – אם הכלב שלכם בריא ואוכל נכון, אין צורך בהוספת ויטמינים באופן קבוע כי כל מה שצריך נכלל במזון.
אני ממליצה לדאוג לתזונה מתאימה לכלב שלכם, עם מספר מזונות טבעיים שכלבים אוהבים. הוספת ירקות ו-או פירות טריים בכמויות קטנות יבטיח הוספת ויטמינים באופן טבעי לכלב שלכם.
מזמינה אתכם לקרוא מאמרים נוספים בנושא ויטמינים ותזונה טבעית בכלבים, חתולים וציפורים באתרים שלי. כמו כן, ניתן לפנות לשאלות בנושא במייל דרך האתר Tevavet.co.il
Drkorenpets.com

 

שתפו עם חברים
השארו מעודכנים
התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?