משכך כאבים לכלב: תרופות וטרינריות ותרופות טביעות לכלב ולחתול

כאב הינו מנגנון טבעי לשמירה על הגוף. משמעות הכאב הינו צורך במנוחה והורדת המאמץ. בדומה לאדם כלב או חתול עם כאב ישבו בצד, יהיו שקטים יותר וימנעו מתנועות מיותרות בהתאם למקום ומקור הכאב. להביל מהאדם, חיות לא מדברות ולכן אם אנחנו לא רואים או לא מבינים את מקור הכאב יש להגיע לווטרינר.
יש דרכים שונות לטפל בכאב ודרך בה הווטרינר אבחר תלויה במאפיינים שונים כגון סיבת הכאב, מקור הכאב, גיל, עורך חיים של בעלי החיים והבעלים ועוד.
אני אחלק את טיפולים למשכך כאבים לכלב בשני סוגים עיקריים:
א. תרופות כימיות
בקבוצה הזאת יש מגוון אפשרויות שכל וטרינר משתמש: כדור נגד כאבים לכלבים יכולים להיות סטרואידים, תרופות מורידות דלקת לא סטרואידים (NSAIDs) ומשכך כאבים ממקור אופיום (אופיאוידים), חזקים במיוחד. קיימים גם תרופות המשלבות משפחות אלה וכולם דורשים מרשם של רופא וטרינר , מינון והוראות שימוש מדויקות בגלל תופעות הלוואי.
ב. טיפולים הוליסטיים, תרופות טביעות לכלב ולחתול.
בקבוצה הזאת נציין טיפולים הוליסטיים או כדור נגד כאבים לכלבים טבעי על בסיס צמחים .
צמחי מרפא: בדומה לאדם, קיימים מגוון צמחים היכולים לפעול כמשכך כאבים לכלבים אך חייבים ידע מדויק לגבי סוג ומקור הכאב. צמחים מכילים מגוון חומרים פעילים ולכן אין “מרשם קל ומהיר אחד” שמתאים לכל כמשכך כאבים לכל החתולים או כל הכלבים, ויש לבדוק כל נושא לעיננו. יש הרבה צמחי מרפא בקטגוריה הזאת ובניהם אלוורה, קמומיל, סיליביום, כורכום, פרחי באך ועוד.
מזון: קיים מזון טבעי נוגד דלקת וכאבים. מזמינה לקרוא את המאמרים שלי בנושא.
דיקור: שיטה סינית עתיקה ע”י מחטים שמבצע וטרינר מומחה בדיקור.
עיסוי: שיטת טיפול פחות נפוצה בישראל, אך קיימת בעולם לבד ולפעמים בשילוב עם דיקור.
פיזיותרפיה / הידרותרפיה: שיטות שונות המשלבות עיסוי עם התעמלות, מכשור או תנעה במים. שיטות אלו מעולות בעיקר לפגיעה במערכת השלד או השרירים.

כסיכום: תדעו, שקיימות תרופות טבעיות לטיפול כמשכך כאבים בכלבים וחתולים. אם החיה שלכם סובלת ממחלה כרונית ודורשת טיפול ממשוך, ממליצה לכם לשלב או לעבור לטיפול טבעי מבוקר במרפאה של רפואה הוליסטית או אינטגרטיבית כי ניתן להוריד כאבים בכלב או בחתול ביעילות ואופן טבעי, ללא תופעות הלוואי של התרופות הכימיות.