משחת שיניים לכלבים

תמונה של משחת שיניים לדלקות חניכיים לכלב

משחת שיניים לכלבים : שומרים על בריאות הפה בכלבים גם בבית בדומה לאדם, גם בעלי החיים עלולים לסבול ממחלות חניכיים כואבות ומטרידות. מחלות החניכיים מתחילות בקו החניכיים ומתקדמות עד גרימת איבוד שיניים, דלקות וריחות רעים מהפה של הכלב או החתול.

 

חשוב להבין שהטיפול הכי חשוב נגד דלקות חניכיים בכלבים וחתולים הוא “המניעה ” ולכן נדרשת תוכנית טיפולים יום יומית בבית ולא כדאי לחכות לפעולת הניקיון המקצועית אצל הווטרינר שלרוב מתבצעת בהרדמה כללית.

איך נגרמות דלקות החניכיים בכלבים?

משחת שיניים לכלבים – מחלת החניכיים גורמת לכאב, דלקות , איבוד שיניים , ריח רע מהפה ועלולה בשלבים מתקדמים לפגיעה בכליות, כבד, פרקים ולב ולגרום בכך למחלות כלליות הדורשות טיפול רפואי לצמיתות.

דלקות חניכיים פוגעות באיכות החיים ובתוחלת החיים של בעלי החיים ולכן דורשות טיפול ותוכנית מניעה גם בבית. לפניכם הסבר קצר וברור על תהליך היווצרות דלקות חניכיים בבעלי החיים:

  1. הצטברות מזון, בעיקר פחמימות וסוכרים בקו הרגיש שבין החניכיים לשיניים.
  2. הצטברות חיידקים רבים שניזונים מהמזון שהצטבר.
  3. ריבוי של אותם החיידקים תוך יצירת חומרים כימיים שונים, הצטברות מינרלים במקום.
  4. עוררות של מערכת החיסון המקומית עקב “הפלישה הגדולה ” והתפתחות דלקת מקומית.
  5. הגדלת אזור הדלקת ברקמה הצמודה תוך פגיעה בשורש השיניים.
  6. למעבר לעמוד מוצרי טיפוח לכלבים לחצו>>

עוד מוצרים:

מוצרי טיפוח לחתולים >

ויטמינים לציפורים>>

איך ניתן למנוע ולטפל בדלקות חניכיים וריח רע מהפה בכלבים מהבית?

על ידי טיפול נכון בבית ניתן למנוע ולמתן מחלות חניכיים בכלבים .

  • צחצוח שיניים: פעילות הצחצוח חשובה ביותר כי מורידה באופן מכני את הצטברות החיידקיים המצטברים על פני השיניים. יש לצחצח שיניים לכלב עם מברשת שיניים רכה מיוחדת לכך או על ידי מברשת שיניים קטנה לילדים. רצוי לבצע את הצחצוח יום יום בלילה לפני השינה. חובה להשתמש ב- משחת שיניים לכלבים.
  • שימוש משחת שיניים לכלבים אנזימטית: אסור לצחצח שיניים לכלב עם משחות שיניים לאדם בגלל חומרים פעילים העלולים להרעיל את הכלב. יש מגוון משחות שיניים לכלבים בשוק, אני ממליצה להשתמש במשחה אנזימטית איכותית המכילה אנזימים המפרקים את המזון. משחה כזאת מתאימה גם לכלבים שלא רוצים לשתף פעולה, כי ניתן למרוח אותה כל לילה על פני השיניים ובקו החניכיים מבלי צחצוח יום יומי, וזאת למרות שיש חשיבות רבה לפעילות הצחצוח לפחות 3 פעמים בשבוע.

מוצרי ניקוי שיניים לכלבים:

משחת שיניים לכלבים מומלצת

  • שימוש בפרוביוטיקה או מוצרים איכותיים מבוססי עצות: אצות ים משנות ומונעות את הגידול של חיידקים בפלאק המתפתח ביעילות ובכך מונעות דלקות חניכיים וריח רע מהפה. אצות הים נמכרות במרפאות וטרינריות ונמצאים בחטיפים לכלבים או באבקה שמפזרים על המזון. אסור לשימוש בבעלי חיים הסובלים מפעילות יתר של בלוטת התירואיד ויש לתת לפי הוראות החברה.
  • משחת שיניים לכלבים – שימוש במזון יבש עשיר חלבון מן החי .
  • שילוב מזון טרי בתזונת הכלב או החתול .

הוספת אומגה 3 : שומנים איכותיים מורידים דלקות ומעלות את הפעילות של מערכת החיסון ועל ידי כך מומלצים על בסיס יומית במקרים של דלקות חניכיים.

משחת שיניים לכלבים טיפול בבריאות הפה אצל וטרינר

בישראל, הטיפול הווטרינרי הקלאסי לניקוי חניכיים כולל ניקוי שיניים בהרדמה ודורש ביצוע של בדיקות דם בכדי שבעל החיים יהיה רגוע בתהליך ההרדמה הכללית.

רוב הכלבים חייבים לבצע טיפול זה פעם בשנה וחצי עד שנתיים .

מאוד רצוי לבצע את ההמלצות שנכתבו כאן בבית גם לאחר הטיפול הרפואי בהרדמה וזאת כדי לשמור היטב על בריאות הפה והחניכיים, כדי למנוע דלקות חניכיים עתידיות ולעריך או אפילו למנוע את המועד של הטיפול בהרדמה הבא.

שתפו עם חברים
השארו מעודכנים
התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?