חיסון מרובע לחתול

תמונה של חיסון מרובע לחתול

חיסון מרובע לחתול  מה זה אומר? במאמר הקרוב נספק לכם את כל הטיפים קיבלנו חתול חדש ולא יודעים האם לחסן אותו, מתי ולמה. החתול החדש ממש מתוק ולבינו נשבר רק על חשיבת ההזרקה והדקירה בדיוק כמו אצל תינוק חדש. אנו מכירים את ההרגשה, אך יחד עם זאת, יש לזכור שחיסונים הם המתנה הכי גדולה של הרפואה המערבית מאחר ומונעים תחלואה, סבל רב ובמקרה של החיסון המרובע לחתול, מונעים גם מוות.

לפניכם הסבר ברור ופשוט על מנת להבין מה מעניק לנו החיסון המרובע לחתול, מפני איזה מחלות מגן ואיך נבצע אותו נכון ובזמן.

חיסון מרובע לחתול  נגד איזה מחלות מגן החיסון המרובע לחתול?

חיסון מרובע לחתול מגן על חתולים מפני ארבע מחלות נפוצות וקטלניות בקרב חתולים.

חתלתלת: מחלה ויראלית הפוגעת במערכת העיכול ובעיקר בה.

המחלה גורמת לכיבים דלקתיים כואבים ומדממים בדופן המעיים של החתול, דבר המוביל לזיהומים, סבל , שלשולים, הקאות וכאב רב. המחלה פוגעת לעיתים במערכת העצבית והמוח של החתול ועלולה להיות קטלנית תוך ימים בודדים בלבד.

מחלה זו נחשבת “לפרוו של החתולים” (בהשוואה למחלת הפרוו הקטלנית של הכלבים).

עוד מוצרים שתמצאו אצלנו:

תוספי תזונה לכלבים>>

ויטמינים לחתולים>>

עוד וירוסים:

הרפס וירוס /  Herpes virus: מדובר על מחלה קשה של מערכת הנשימה העליונה והעיניים. מסתבכת עם זיהומים רבים ועלולה לגרום לעיוורון לצמיתות ומוות של החתול. נקראת גם “רינוטרכאיטיס” של החתול  בגלל הפגיעה באזור האף, סינוסים ומערכת נשימה עליונה.

קליצי-וירוס /Calicivirus : מחלה ויראלית הפוגעת בעיקר בלשון, בריריות הפה ובמערכת הנשימה העליונה. המחלה גורמת לפצעים רבים בלשון ובחלל הפה, ובנוסף גורמת לדלקות חניכיים. חתולים סובלים מכאב רב , חום ומפסיקים לאכול. המחלה מחמירה יום יום עקב זיהומים נלווים של חיידקים הנמצאים בחלל הפה ובמזון וחתולים עלולים למות.

כלמידיה: מחלה זאת נגרמת על ידי חיידק הנמצא בעיקר בציפורים ונפוצה יותר בחתולים ציידים בגינות או ברחובות העיר . המחלה גורמת לדלקות במערכת הנשימה העליונה ובעיניים. מחלה זאת מדביקה את האדם ולכן חשוב מאוד להקפיד על החיסון בחתולים.

באיזה גיל מומלץ לחסן את החתול בחיסון מרובע לחתולים?

החיסון המרובע לחתול אינו חובה בישראל.

אנו מחסנים את החתולים כדי למנוע את המחלות שציינו קודם העלולות להיות קטלניות ולגרום לסבל רב לחתול ולמשפחה.

חתולים גורים: מומלץ  לחסן בחיסון מרובע לחתול פעמיים: בגיל חודשיים עד חודשיים וחצי ובגיל שלושה עד שלושה וחצי חודשים, או לפי המלצות של רופא ווטרינר.

חתולים בוגרים: פעם בשנה.

למה מומלץ לחסן פעמיים חיסון מרובע בגורי חתולים?

הסיבה שמומלץ לחסן פעמיים גורי חתולים עם חיסון מרובע לחתול היא התפתחות מערכת החיסונית של הגור.

במידה והאם של החתול מחוסנת נכון, גור חתולים נולד עם נוגדנים מתאימים שמגנים עליו מתחלואה עד גיל חודשיים / שלושה חודשים, גיל בו הנוגדנים האלו יורדים.

החיסון המרובע הראשון לחתול, יעודד את מערכת החיסון של הגור שמתחילה לפעול, והחיסון שני ימשיך את העבודה מול מערכת חיסון מפותחת ויעילה יותר וזו הסיבה שגור חייב לקבל בין 2 ל-3 חיסונים בהתאם לגיל הראשון שחוסן בחיסון מרובע לחתול ולמצב בריאותו.

לסיכום: חיסון מרובע לחתול הינו חיסון חשוב המונע סבל רב ומציל חיים של חתולים ולכן מומלץ מאוד לתת אותו בזמן אצל הרופא הווטרינר שלכם.