דלקת חניכיים כלבים

תמונה של דלקת חניכיים כלבים

שמירה על בריאות הפה  בבעלי חיים : משחת שיניים, אצות ים ותזונה נכונה למניעת דלקת חניכיים כלבים. שמירה על בריאות הפה בבעלי חיים היא חיונית לבריאות גופנית תקינה ואריכות ימים.

מחלות בפה בכלל ובחניכיים בפרט, עלולים לגרום לריח רע מה פה עקב זיהומים, איבוד שיניים ומחלות כליות, לב, דלקות פרקים וסרטן .

כ- 70% מהמחלות בפה של חיות הבית הינם בקו החניכים בו נוצרים כיסים בעומקים שונים המכילים בפנים מיליארדי חיידקים גורמי זיהום הניזונים מהמזון שהכלב או החתול אוכלים.

דלקת חניכיים כלבים הם המחלה נפוצה ביותר בכלבי הבית בעולם המודרני, כ-80% מהכלבים סובלים ממנה בדרגות שונות. מחלת החניכיים נגרמת מסיבות רבות כפי שאפרט בהמשך מאמר זה. חשוב למנוע אותם על ידי טיפול נכון בבית ואם כבר קיימות יש לטפל בהם באופן מקצועי אצל הווטרינר.

סיבות הנפוצות הגורמות ל- דלקת חניכיים כלבים

אכילת מזון יבש עשיר בדגנים וסוכרים. מערכת העיכול של הכלב מכילה אנזימים מפרקי שומנים ובשר ופחות אנזימים לפירוק פחמימות וסוכרים דבר שגורם למזון מסוג זה להצטבר בקו השיניים חניכיים ולשמש מזון זמין לחידקי הפה.

• אכילת ממתקים, לחם, עוגות ומזון לא מתאים .
  • אכילת חטיפים לא מתאימים: כולל לחם, עוגות, סוכריות ועוד מזון מלא בסוכר שלא מתאים לכלבים.
  • עקב מחלות אחרות כמו מחלות ויראליות, פציעות מגוף זר ואחרים.

איך ניתן למנוע ולטפל דלקת חניכיים כלבים וריח רע מהפה בכלבים מהבית?

על ידי טיפול נכון בבית ניתן למנוע ולמתן מחלות חניכיים בכלבים .

• דלקת חניכיים כלבים צחצוח שיניים: פעילות הצחצוח היומית חשובה ביותר .
  • שימוש במשחת שיניים אנזימטית מיועדת לכלבים: אסור לצחצח שיניים לכלב עם משחות שיניים לאדם בגלל חומרים פעילים העלולים לגרום להרעלה בבעלי חיים.
  • שימוש במזון יבש עשיר חלבון מן החי ודל בגרעינים / פחמימות
  • שילוב בתזונה של הכלב הבוגר במזון טרי עשיר חלבון : לא חייבים להפסיק את המזון היבש כדי לשפר את מצב השיניים! תוספת של כ- 20 עד 50 אחוז מזון טרי ליום יעשו את ההבדל. המזון הטרי יכול לכלל בשר טחון, עוף מכובס, מרקים , בשר דגים מבושל או במרק ועוד, והעיקר שלא יהיה מאוד מתובל חזק.

עוד מוצרים שתמצאו אצלנו

ויטמינים לחתולים באיכות גבוהה >>

דלקת חניכיים כלבים שלבים

• עצמות בקר: עצמות בקר טריות או מבושלות 15 דקות בלבד במים רותחים, יעניקו לכלב משחק והתעסקות שמנקה את השיניים. לא רצוי לתת עצמות מבושלות כדי למנוע התפוררות ופגיעה במעיים. העצמות חייבות להיות טריות (ישר מהקצב) וגדולות מספיק כדי שהכלב לא יבלע אותם. זו הדרך בה כלבים בטבע שומרים על בריאות הפה שלהם ובדרך מקבלים מינרלים כמו סידן, פוספט ומגנזיום הקיימים בעצמות. ניתן לתת עצם מספר פעמים בשבוע.

הוספת שומנים איכותיים מסוג אומגה 3

• דלקת חניכיים כלבים שימוש בפרוביוטיקה: טיפול זה מתבסס על שימוש בחיידקים “טובים” שאינם גורמים לתסיסת המזון. מדובר על טיפול בשימוש בעולם הגדול, בו מניחים את החיידקים על פני השיניים הנקיות ובקו החניכיים באופן יום יומי.
  • מוצרים טיפוח לכלבים איכותיים מבוססי אצות: מחקים גילו שאצות ים משנות את התנאים בחלל הפה ומונעות את ההדבקה של חיידקים למקום בו מתנהל תהליך הפלאק ובכך עוזר למנוע דלקות וזיהומים. מוצרים אלו נמכרים בצורות שונות כמו אבקה לשימוש על המזון או כחטיפים לפינוק ופרס איכותי . מדובר באצות ים המכילות מגוון רחב של מינרלים, ביניהם יוד ולכן יש לתת לפי ההוראות המופיעות באריזה. טיפול באצות ים לא מתאים לכלבים או חתולים הסובלים מפעילות יתר של בלוטות התירואיד.
  • שימוש באנטי אוקסידנטים: ע”י תוספת של כמויות קטנות של מזון טרי פירות או עלים ירוקים, או על ידי שימוש בתוספי תזונה לכלבים לפעמים ישירות על החניכיים לפי הוראות של וטרינר הוליסטי.