גלוקוזמין לכלבים מה זה, למה טוב לפרקים ותופעות לוואי שחשוב לדעת

תמונה של גלוקוזמין לכלבים

גלוקוזמין לכלבים הוא חומר כימי המכיל סוכר נחוץ לייצור סחוס תקין לאדם ולבעלי חיים כאחד.

הוא מרכיב של חומרים בשם GAG שמרכיבים את רקמת הסחוס, כלי הדם, עור, גידים ועצמות.

סחוס היא רקמה הקשורה לפרקים ולכן גליקוסמין לכלבים מזדהה עם בריאות הפרקים ומניעת מחלות פרקים ועצמות בכלבים.

חשיבות העיקרית של גלוקוזמין לכלבים היא היכולת לספוג מים ולאפשר שינויים בסחוס של הפרקים תוך כדי תנועה, ריצה והליכה. סחוס דל בגליקוזמין לא יצליח להתאים את עצמו לתנועה ויגרום לכאבים ותנועה לא נכונה עקב הכאב וחוסר היכולת התפקודי של הפרקים ועלול להוביל לשינויים לא תקינים ומחלות עצם.

הגלוקוזמין מיוצר בגוף, אך לעורך השנים היצור יורד ורצוי להוסיף אותו “כתוסף תזונה לכלב” בכלבים בוגרים כמניעה ולכלבים עם בעיות פרקים או מחלות עצם כטיפול טבעי ידידותי ויעיל .

בנוסף יש לגליקוזמין יכולת של הורדת דלקת ברקמות השונות.

מתי מומלץ לתת תוסף גלוקוזמין לכלבים ?

1. גלוקוזמין לכלבים – כלבים מבוגרים עם או בלי בעיות פרקים למניעה.
  2. כלבים סובלים ממחלות פרקים / עצמות.
  3. הכלב מסרב לעלות לספה או לאוטו.
  4. הכלב מסרב לצאת לטיול או נעמד באמצע כי כואב לו ולא מסוגל להלכת היטב.
  5. הכלב מנסה להימנע מעלית מדרגות ולפעמים מבקש עזרא.
  6. הכלב עצוב, מדוכא וכאוב.
  7. הכלב מקבל טיפולים חוזרים ע”י תרופות נוגדי דלקת לפרקים כמו רימדיל או קרפרופן.
  8. לפי הוראות של רופא וטרינר, לרוב ניתן לשלב עם תרופות נוגדי דלקת או תרופות אחרות .

מתי ואיך ניתן תוסף גלוקוזמין לכלבים?

מומלץ לתת תוסף איכותי לפרקים המכיל גלוקוזמין לכלבים, לבד או עם תוספי ויטמינים, מינרלים או חומצות יאלורוניות בהתאם למוצר והחברה המיצרת. בפורמולציה נכונה הגליקוזמין נספג מהר וטוב במערכת העיכול של הכלבים (נספג בין 85 -88 %).

ניתן להוציא אותו במזונות לכלבים מבוגרים או כתוסף תזונה במינונים גבוהים יותר. תוסף תזונה גלוקוזמין לכלבים חייב להכיל מינון נכון ולכן לא מומלץ להשתמש בתוספים מיועדים לאדם אלה לתוספים מיועדים לכלבים שנמכרים במרפאות וטרינריות.

האם יש תופעות לוואי בתוסף גלוקוזמין לכלבים

אין כמעט תופעות לוואי לטיפול בגליקוזמין בכלבים, אך הטיפול לא מומלץ לכלבים הסובלים מסוכרת לא מאוזנת או בכלבים הסובלים מבעיות קרישת הדם ומטופלים בתרופות נוגדות קרישה.

תוסף תזונה יעיל וטוב

גלוקוזמין לכלבים הוא תוסף תזונה טוב וחשוב למניעה וטיפול בבעיות פרקים ומחלות עצם כמו אוסטאוארטריטיס. מומלץ לתת אותו כתוסף בבית, דרך הפה, בכלבים מבוגרים או סובלים מבעיות רגליים לצורך למנוע החמרת המצב הקיים או לשפר חוסר יכולת לעלות לאוטו, לעלות מדרגות או ללכת בטיול.

חשוב לבחור מוצר איכותי אצל הווטרינר ולעקוב אחרי התוצאות. במידת הצורך, ניתן לתת גליקוזמין לכלבים לתקופות ארוכות ללא חשש, במקרים אלו יש להתייעץ עם הווטרינר על ההפסקות מתאימות לחיי הכלב או הורדת מינון.

לסיכום המאמר

אתם מוזמנים לרכוש מוצרים יעילים ונכונים המכילים גלוקוזמין לכלבים באתר tevavet

הרוכשים מוזמנים להתייעץ ברמה הווטרינרית עם ד”ר אסתר קורן ללא עלות נוספת.

ותזכרו…שימוש בגליקוזמין בכלב עשוי למנוע או להפחית שימוש בתרופות נודגות דלקת בעלות תופעעות לוואי ולשפר את היציבה, ההליכה ומצב הרוח של הכלב שלכם.

We joint plus לטיפול ומניעת בעיות פרקים אצל כלבים "ווי ג’וינט פלוס"

נעליים לכלבים בינוניים – למניעת פציעות, כוויות ועקיצות