גזירת ציפורניים לחתול : מתי גוזרים ציפורניים לחתול והאם חייבים

בטבע, חתולים משתמשים בציפורניים למטרות שונות. הציפורניים עוזרים לחתול לתפוס טרף, לתפוס את המזון, למתוח שרירים , לתפס על עצים, לחפור באדמה או בחול וגם כתקשורת חברתית בין חתולים אחרים. חתולים בטבע משפשפים את הציפורניים באופן יום ימי ולכן אין צורך בלגזור אותם. לאומת זאת, החתול הביתי שרובץ רוב שעות היום בבית יידרש קיצוץ ציפורניים לצורך מניעת שריטות בבני המשפחה וברהיטים.

  • מה הן הסכנות של ציפורניים ארוכות החתולים?

ציפורניים ארוכות בחתולים עלולות להישבר, להפוך לחודרניות בתוך העור או לגרום לפציעה עצמית, מצבים לא רצויים המלווים בכאב רב , דימומים ו-או זיהומים. ולכן, מומלץ במידת הצורך על גזירת ציפורניים לחתול.

  • איך גוזרים ציפורניים לחתול?

מועד גזירת הציפורניים לחתול משתנה לפי פעילות ועורך החיים של החתול.
חתול פעיל, שיוצא לטיולים ליליים לא יצטרך גזירת ציפורניים רצינית כי משייף אותן באופן טבעי. לעומת זאת חתול ביתי יצטרך בממוצע גזירת ציפורניים בין פעם לפעמיים בחודש.
יש לציין שהציפורניים של הרגליים הקדמיות של החתול גדלים מהר יותר מהציפורניים של הרגליים האחוריות, ואנו נגזור אותם רק לפי הצורך.

קוצץ ציפורניים לחתול ולכלב איכותי עם לד חזק לגזירת ציפורניים ללא דימום בביטחון

  • ממה להיזהר הזמן גזירת ציפורניים לחתול?

גזירת ציפורניים לחתול הינה פעולה החייבת להתבצע בעדינות.
חתולים לא אוהבים שנוגעים להם בציפורניים ועלולים לזוז בזמן הגזירה.
בנוסף, פעולת גזירת ציפורניים לחתול עלולה להסתבך עם דימום כי בתוך ציפורן החתול יש עצם קטנה עם כלי דם שאסור לגעת בעט גזירת או קיצוץ הציפורניים לחתול.
אנו יכולים לבקש מהרופא הווטרינר לבצע פעולת קיצוץ הציפורניים לחתול כדי לא להסתכן, אך אם נחליט לבצע זאת בעצמינו חשוב מאוד להשתמש בקוצץ ציפורניים טוב או מספריים מיועדים לקיצוץ ציפורניים לחתולים, ולקצוץ רק את קצה הציפורן של החתול.
במקרה של פגיעה בכלי דם בציפורן של החתול יהיה דימום שניתן לעצור עם אבקה עוצרת דימום.

שתפו עם חברים
השארו מעודכנים
התחל שיחה בווצאפ
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?