אלרגיה לכלבים: מה זה, למה זה קורה וסימני אלרגיה עיקריים

תמונה של אלרגיה לכלבים

אלרגיה לכלבים היא תגובה “מוגזמת” של מערכת החיסון של הגוף לחלבונים שונים .
מערכת החיסון תוקפת את החלבון במטרה להגן על הכלב וגורמת לשינויים שללא טיפול נכון לאורך הזמן, עלולים לסכן את הכלב העצמו.
יש לציין שבדומה לאדם, מערכת חיסון של כלבים יודעת להגן על הכלב מגורמים חיצוניים ביעילות ולרוב מבלי לגרום לנזקים, אך לפעמים תגובת מערכת החיסון חזקה מדי ואפילו מוגזמת, דבר הגורם לתגובה אלרגית שעלולה לצאת משליטה ללא טיפול נכון בזמן.

מה עלול לגרום לתגובה אלרגית בכלבים?

• גורמים שונים עלולים לגרום ל- אלרגיה לכלבים, בניהם:
  • עקיצת חרקים- דבורה, קרציות או פרעושים ועוד.
  • מזונות שונים- בשר עוף, דגים או תוספים כימיים הנמצאים במזון ועוד.
  • גורמים סביבתיים שונים- אבקת פרחים או צמחים שהכלב נושם ועוד.
  • חומרים כימיים בתכשירי טיפוח- חומרי צבע, ריח, ממיסים ועוד העלולים לגרום לאלרגיה בכלבים. הדוגמא הקלסית היא פריחה או אדמוניות לאחר שימוש בשמפו מסוים.

האם אלרגיה לכלבים מופיעה במוצר/ מזון או גורם סביבתי חדש?

התשובה היא לא. אנשים רבים חושבים שאלרגיה לכלבים מופיעה עקב שינוי בסבון או מזון חדש וזה לא כך. אלרגיה לכלבים תופיע תמיד באופן פתאומי על סוג חלבון שגוף הכלב מכיר אך מחליט “שלא מתאים לו יותר” והגיע הזמן לתקוף אותו ולסלק אותו מגוף הכלב.
קשה לדעת בדיוק למה זה קורה ואיזה גורמים מובילים למערכת החיסון לפעול נגד חלבון מוכר, אך זה התהליך ולכן, אם הכלב שלכם סובל פתאום מאלרגיה אל תחפשו במזון או התכשיר החדש, חפשו על משהו שהכלב שלכם צורך כבר מזמן. למעבר לעמוד תוספי תזונה לכלבים>>

מה הסימנים

ברמה הקלינית יש מספר סימנים המצבעים לאלרגיה בכלבים. סימנים אלו יכולים להופיע לבד או יחד, בכל הגוף או רק במקום מסוים. בנוסף, יש להבין שסימני אלרגיה בכלבים עלולים להשתנות ולהחמיר תוך הפיכה מסימנים מקומיים לרוחביים ועד לסכנת חיים.
השינויים בעור באלרגיה מקומית עלולים להוביל לזיהומים של גורמי מחלה, כמו חיידקים, פטריות ונגיפים שונים, העלולים לסבך את האבחון ואת המצב ולכן חשוב לטפל בזמן.

עוד שירותים שתמצאו אצלנו

ויטמינים לחתולים >> | טיפול טבעי נגד פרעושים מאמר מקיף>>

לפניכם, סימנים מובילים ל- אלרגיה לכלבים שקל לראות:

– גירוד: עור, רגליים ו/או אוזניים
– פצעים אדומים קטנים
– כתמים אדומים
– אדמומיות כללית של העור
– דמוע בעיניים
-נזלת שקופה
– שיעול יבש
– קשיי נשימה וצפצופים
– אסטמה
– נפיחות
– קריסת מערכות ומוות.

אלרגיה לכלבים: מתי להגיע לווטרינר?

אם הכלב שלכם מתנפח פתאום לאחר עקיצה, חיסון או ללא סיבה ידועה, יש להגיע באופן דחוף לווטרינר, כי התנפחות זאת ללא טיפול מתאים עלולה להרוג בחנק את הכלב שלכם. התפתחות האלרגיה היא מהירה ביותר ולכן אין לחכות ויש להגיע מייד לטיפול ווטרינרי.
בנוסף, יש להבין שאלרגיה בכלבים היא אינה מצב טוב ולא עוברת לבד ולכן יש להתייעץ עם וטרינר על הסיבות ולקבל טיפול מקצועי מתאים.

קונוס לכלבים או לחתולים – קולר צווארון למניעת גירוד או לאחר ניתוח – קולר איזבל רפואי

נעליים לכלבים בינוניים – למניעת פציעות, כוויות ועקיצות